برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ فصل۱علوم دوم.jpg

کاربرگ و آزمون فصل اول علوم دوم دبستان به همراه خلاصه فصل

کاربران محترم مام پلاس، در این پست ما برای شما، کاربرگ و آزمون فصل اول (زنگ علوم) علوم دوم دبستان به همراه خاصه فصل و نیز در آخر پست فایل pdf کاربرگ و آزمون فصل اول(گردش در باغ) علوم دوم دبستان را قرار داده ایم، برای یادگیری بهتر کاربرگ ها را چاپ کنید.

خلاصه فصل اوّل: زنگ علوم (گردش در باغ)

ما به کمک حواس خود محیط اطرافمان را میشناسیم با چشمها میبینیم به کمک گوشها صداها را تشخیص میدهیم بینی و زبان در تشخیص بوها و مزه ها ما را یاری میکنند حس بویایی انسان بسیار حساس است و میتواند بیش از ده هزار بوی مختلف را تشخیص دهد پوست به ما کمک میکند تا گرمی و سردی نرمی و زبری و درد را تشخیص دهیم
ما برای جمع آوری اطلاعات محیط اطراف خود مشاهده میکنیم و هنگام مشاهده از چند حس خود استفاده میکنیم بهتر است آنچه را مشاهده میکنیم یادداشت نماییم. همچنین برای ر دقیق تر از وسیلههای مختلفی استفاده میکنیم مثل ذره بین خط کش دوربین عکاسی وسیله ی ضبط صدا و...... خوب است بدانیم یک یادداشت خوب یادداشتی است که مشاهده کننده آنچه را که میبیند و میشنود به طور دقیق یادداشت کند نه آنچه را که خودش تصور میکند.

درس ۱ در یک نگاه

در این درس دانش آموزان یاد میرگیرند هنگش دود استفاده کنند مشاهدات خود را دقیق و در قالب جملات عینی یادداشت ،نمایند در زمان ارائه گزارش یا بحث و گفتگو از مستندات خود استفاده نمایند و به حافظه ی خود اعتماد نکنند.

اهداف فصل گردش در باغ

در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند:
1. هنگام بازدید و گردش علمی و برخورد با پدیده های مختلف عادت کنند به مشاهده دقیق محیط پیرامون بپردازند.
2. هنگام بازدید و گردش علمی و برخورد با پدیدههای مختلف عادت کنند از مشاهدات خود یادداشت برداری نمایند و آنها را به صورت جمله های درست بیان کنند.
3. هنگام بازدید و گردش علمی و برخورد با پدیدههای مختلف عادت کنند از مشاهدات خود یادداشت برداری نمایند و آنها را به صورت جملههای درست بیان کنند و هنگام ارائه ی گزارش از یادداشتهای خود استفاده نمایند.

مواد و وسایل آموزشی:

مداد ،دفترچه ،یادداشت، ذره بین

دانستنیهایی برای معلم برای فصل اول علوم دوم

از ابتدای تاریخ فعالیتهای علمی ،تاکنون مشاهده متداول ترین روش برای جمع آوری اطلاعات بوده است . گردش و بازدید ضمن تحریک حس کنجکاوی و تقویت روحیهی پرسش گری فرصتهایی را برای مشاهده فراهم می آورند . ثبت مشاهدات و یادداشت برداری موجب می شود در هنگام گزارش و یا رجوع به خاطرات شخصی بتوانیم آنچه را رخ داده درست بیان کنیم . در بسیاری از موارد یادداشت ها به عنوان اسناد و مدارک برای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار میگیرند . در این راستا توجه همکاران گرامی را به نکات زیر جلب می کنیم:
۱. یادداشت ها باید به گونه ای نوشته شود که دانش آموزان همواره بتوانند به عنوان یک سند به آن مراجعه کنند بنابراین بهتر است از آغاز کار عادت خوب و مناسب یادداشت نویسی به آنها آموزش داده شود.
۲. باید یادداشتها طوری سامان داده شود که کی؟»، «کجا؟ » ، «چه چیزی؟ « و » چه کسی؟ « در آن پاسخ داده شده باشد. یادداشت ها باید به نویسنده کمک کنند تا یک خط زمانی مستمر و مداوم را دنبال کند.
۳. یادداشتها باید مورد بررسی قرار گرفته مطالب اضافی و تکراری آن حذف و مورد بازبینی قرار گیرد.

طراحان: آقای قادری و خانم جابلقی

 

 

ویدئوهای آموزشی فصل اول علوم دوم 


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود